Novinky

4. 10. 2008
Zajímavé informace
Letní zájezd se opět uskuteční. Nakonec jsem se rozhodl ještě jednou pro Francouzskou oblast. Opět zajištěné cesty, lehké horolezecké výstupy a treky. Termín už je určen 21-30.08.2009. Bližší informace dodám po návratu z Arentiny.

Byl jsem přibrán s Radkem na expedici McKinley. Jeden z nejchladnějších kopců na planetě. Bližší informace na webu.

Blíží se odjezd na expedici do Jižní Ameriky. Hodláme udělat několik výstupů v oblasti Cordon del Plata a pak se přesuneme pod Aconcagu, kde zkusíme udělat výstup na vrchol přes Polský Ledovec a sestup po normálce + výstupy na nějaké okolní vrcholy.

Tak jsme nakonec odjeli s Jardou do Francie ve dvou. Akce se vydařila, počasí luxusní (jeden den jsme zachumelili, jinak azuro). Jarda měl problém s kolenem, a tak jsem většinu treků a výstupů uskutečnil sám.

Navštívili jsme oblast Clarée, Cerces, Queyras (Monviso).
Navštívené kopce:

Mont Chaberton
(3167m)
Roche du Chardonnet (2950m)
Mont Thabor (3177m)
Pointe des Creces (3097m)
Pic du Lac Blanc (2980m)
Rocher de la Petite Tempête (2973m)
Rocher de la Grande Tempête (3002m)
Rochers de I´Aigle (2940m)
Monte Granero (3171m)
Rocce Fourioun (3153m)
Monte Meidassa (3105m)
Monte Losetta (3054m)
Via ferrata de Fort Queyras

Tak jsme zpět z Francie - Serre Chevalier. Celou dobu nás provázelo pěkné počasí a štěstí, že nebyl hlavně žádný úraz.
Podařilo se vystoupit na několik pěkných kopců a prostoupit cca 14 ferrat :)
Díky všem co jste se mnou jeli na dovolenou do Francie. Doufám, že se vám ta dovolená líbila, tak jako mě a jsem rád z pozitivních reakcí.

3.8. jsme sevrátili z 11-ti denního výletu po Ledových horách jižního Tyrolska - oblast Otztall a Gruppo Ortler. Podařil se nám výstup na spoustu pěkných kopců:
Hinterer Brunnenkogel (3440m), Wildspitze (N:3772m, S:3770m), Karleskopf (2902m), Polleskogel (3035m), Wassertalkogel (3247m), Gschrappkogel (3197m), Wildes Mannle (3063m), Suldenspitze (3376m), Gran Zebru (3851m), Zufallspitze (3757m), Monte Cevedale (3769m), Punta del Lago Gelato (3230m), Cima Vertana (3545m), Grande Angelus (3521m), Punta della Vedretta (3270m), Palla Bianca (3738m), Jaufenspitze (2481m).
Vcelku dost dost dobré počasí :)

Následně co jsme se vrátili z Tater odjíždíme s Kristýnou do Otztalských Alp, kde se nám daří udělat výstupna vrcholy:Urkundkolm (3134m), Wildspitze (3772m) oba vrcholy, Guslarspitze - Hintere (3147m) - Mittere (3128m), Saykogel (3355m), hřeben Marzellkamm (3147m), Similaun (3599m), Kreuzspitze (3457m). Pěkné počasí, krásné výhledy.Vřele doporučujeme.

Podařilo se nám za 3dny přejít celé Západní Tatry (hlavní hřeben) v 5-ti člené skupince.Počasí akorát. Takže teď uděláme opakování, ale v zimě :))

Tak jsem se vratil z výletu po Slovinských horách.Super.Začali jsme v Mariboru. Přešli jsme pohoří Pohorje, Plešivec, Smerkovec, Raduha, Olševa a následně přešli hranice do Rakouska, odkud pak vlakem dom.

Na webovém portálu www.lezec.cz nám byl zveřejněný krátký článek o loňském výletu do Západních Alp.

Tak jsme zpět ze Západních Tater.Počasí nám přálo jen první den - bylo úžasně.Noc jsme přečkali v záhrabu (kompletní zimní věci na bivak) na vrcholu Salatina, ale prudká změna počasí (-21st., 120 vítr, nulová viditelnost) nás dohnal na urychlený sestup do Jalovecké doliny. O proti paní která tam ten den umrzla a její manžel byl odvezen v kritickém stavu do nemocnice, jsme dopadli ještě vcelku dobře. Já mam omrzlé 3 prsty, Drahoš prsty jedné ruky a tváře, Milan s omrznutýma prstama na nohou musel do nemocnice.

Přechod Malé Fatry za 2dny v prosinci neměl chybu. Absolutní počasí a viditelnost nás odměnilo super zážitky.Natrefili jsme i na stopy medvěda.

Tak jsme se vrátili ze Sinaje. Nakonec jsme si dovolenou prodloužili na 16dní. Počasí bylo super. Měli jsme možnost navštívit Mojžíšovu horu, procházka v bílém kaňonu, trek v poušti i horách, potápění, šnorchlování, jízda na 4-kolkách, terením džípem divoká jízda v dunách, projížďka na koni i velbloudu + masáže.

Včera jsem se vrátil z podzimní dovolené po Francii. Uskutečnil jsem přechod od Grenoblu po Briancon, přes národní parky Belledonne, Grandes Rousses, Ecrins
Přechod náročný, noclehy venku už dost chladné, počasí první dva dny extrémnější (napadlo asi 50cm sněhu), pak už super slunečno.

Zájezd do oblasti Ortleru dopadl víc než dobře. Počasí nám sice 2 dny moc nepřálo, ale pak se nám vše vynahradilo. Ubytování bylo luxusní a každému ho můžu vřele doporučit.

Tak skončila naše dovolená v Itálii,Francii, Švýcarsku, Rakousku:
Byla to absolutní bomba, počasí luxusní.
1den) odjezd pozdě večer
2den) výstup pod Grossvenediger
3den) vrchol Grossvenediger 3647m, Kleinvenediger 3471m
4den) vrchol Gran Paradiso 4061m
5den) výjezd lanovkou na Aig.du Midi 3842m
6den) přechod z Aig.du Midi přes Mont Blanc du Tacul 4248m, Mont Maudit , Mont Blanc 4810m, Dome du Gouter 4304m a sestup až do Chamonix
7den) odpočinek a lezení na skalách v Chamonix
8den) výstup na chatu Rif Gnifetti 3647m
9den) přechod Punta Gnifetti 4559m - Zumstein Spitze 4563m - Parrot Spitze 4436m - Ludvigshöhe 4341m - Corno Nero 4321m - Balmenhorn 4167m - Piramide Vincent 4215 a zpět na chatu
10den) sestup a odjezd domů
11den) ráno v Praze

Tak jsme se vrátili z akce Giro del Adamello - Presanella. Akce fantastická.
První dny nebylo počasí moc dobré, ale druhá půle zájezdu za perfektního počasí.
Vystup na hlavní vrcholy se zdařil, vyditelnost neuvěřitelná (bylo vidět z adamela moře). Výstup proběhl v zimních podmínkách, protože napadl čerství sníh.
K hlavním vrcholům jsme přidali 10 dalších v okolí.

Chystám zajímavou expedici na rok 2009 do fantastické oblasti Argentiny. Sledujte přípravy na tuto akci :)

Tak jsem se vrátili s Drahošem a Katkou z Jizerských hor - MTB.
Byla to bomba, super cesty. Za 6dní najeto 486km + cca3km nošeno na zádech přes skalky a drsným terénem.
Nové internetové stránky na kterých pracuje Martin Hašek jsou už skoro hotové.
Jak se vrátím z Itálie, tak to zprovozníme.

Jinak dávám do kupy přehled všech, zájezdů i s popiskama, které budu průběžně doplňovat. Také dávám do kupy seznam všech kopců na které mě bylo povoleno vystoupit ( zatím jsem na čísle cca 150 )